אסם נסטלה עוברת לייצור חשמל באנרגיה מתחדשת ותרכוש חשמל ירוק בהיקף של כ-300 מיליון ₪  

2024-05-08

החברה חתמה על הסכם עם חברת EDF Renewables ישראל לתקופה של עשר שנים.

אסם נסטלה, מיצרניות המזון המובילות בישראל, מהחלוצות להתחיל לייצר ולאגור חשמל ממקורות מתחדשים, בשיתוף עם חברת EDF Renewable ישראל חתמה על הסכם לאספקת חשמל ממקורות מתחדשים. החברה עושה צעד נוסף למימוש מדיניות הקיימות שלה ויחד עם מובילת השוק בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל, תצרוך חשמל ירוק משדות סולאריים ייעודיים עם מתקני אגירה, אשר ייצרו חשמל מאנרגיות מתחדשות עבור כלל אתרי החברה. אספקת החשמל מהשדה הסולארי לאתרי החברה, צפויה להתחיל בשנת 2026, כאשר ההסכם הוא לתקופה של 10 שנים במסגרתה תרכוש חשמל ירוק בהיקף של כ-300 מיליון ₪. 

שימוש באנרגיה ממקור מקיים, משמעותו הפחתה משמעותית בשימוש באנרגיה פוסילית וצעד אחד נוסף בדרך ליעד המרכזי של אסם נסטלה: אפס השפעה על הסביבה. כיום, הקבוצה כבר משלבת יריעות סולאריות המותקנות על מרבית משאיות החברה בצי הלוגיסטי שלה, עתה על מנת להמשיך ולממש את יעדיה בתחום, החברה יוצאת בשיתוף פעולה ארוך טווח לרכישת אנרגיה ממקורות מתחדשים מחברת EDF Renewables ישראל. מהלך זה יאפשר הקמת שדות סולאריים מחוץ לאתרי הקבוצה והפקת 100% מתצרוכת החשמל של אתרי הייצור של אסם-נסטלה וכ-30 אלף טונות של חסכון עתידי בפליטת גזי החממה כתוצאה מהמהלך.

אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם-נסטלה ישראל: "אסם נסטלה משקיעה רבות בתחום הקיימות וקבעה לעצמה יעדים ברורים, הפחתה של 20% עד תום 2025, הפחתה של 50% עד 2030 ואפס טביעת רגל פחמנית עד 2050. סך כל ההשקעה של אסם נסטלה למען הסביבה תסתכם עד תום 2025  בכ - 100 מיליוני ₪. היום, עושה החברה צעד משמעותי במסע הקיימות שלה, וחותמת על הסכם רב שנתי בהיקף של כ-300 מיליון ₪ לרכישת חשמל עבור פעילותה העסקית המבוסס ב 100% על מקורות אנרגיה מתחדשים ויביאו להפחתה מיידית של 30 אלף טון גזי חממה."
עוד הוסיף כי "היעד אותו קבעה לעצמה אסם נסטלה ל- 2020 לאפס הטמנת פסולת כבר הושג בכל מפעלי החברה. המפעל בשדרות ומפעלי במבה, טבעול וצבר בקרית גת, עברו לשימוש בגז טבעי במקום סולר ומזוט. בתחום האריזות עושה החברה צעדים משמעותיים ועד שנת 2025, 100% מאריזות מוצריה יהיו עשויות מחומרים הניתנים למחזור או לשימוש חוזר וכן, יצומצמו למעלה מ- 800 טון של חומרי אריזה, יתר על כן, אסם נסטלה מתחייבת להגיע לחיסכון משמעותי בצריכת המים ומעבר לתחבורה מקיימת בחברה."


אילון וניש, מנכ"ל חברת Renewables EDF ישראל: "חברת אסם כחלק מקבוצת נסטלה הינה חלוצה מבין הקבוצות התעשייתיות הבינלאומיות המנהלות איתנו שיח על אספקת אנרגיה ירוקה בישראל. EDF Renewables ישראל היא היצרן הגדול בישראל של חשמל ירוק וברשותה היכולת לספק את ההצעה האטרקטיבית ביותר לחברות שבכוונתן לשפר את טביעת הרגל הפחמנית שלהן לצד הקטנת עלויות התפעול האנרגטיות. אנו גאים באמון של חברת אסם, ספינת הדגל של התעשייה הישראלית, בבחירתה לשתף עימנו פעולה כספק האנרגיה הבלעדי שלה, ומעריכים את מחויבותה לסביבה ולדורות הבאים."

אודות  Renewables EDFישראל: 
 EDF Renewables ישראל הינה חברת בת של חברת EDF Renouvelables שהינה מהחברות המובילות בעולם בתחום האנרגיות המתחדשות. החברה מפעילה ברחבי העולם כ 17.1 ג'יגה וואט של חשמל נקי, ברובו רוח (ביבשה ובים) וכן אנרגיה סולארית. 
EDF Renewables ישראל החלה לפעול בישראל בשנת 2009 לצורך פיתוח, הקמה והפעלה של מתקנים לייצור חשמל בהיקף משמעותי באמצעות אנרגיה סולארית ורוח. החברה מפעילה כיום 35 פרויקטים סולאריים קרקעיים וצפים ברחבי הארץ, בהספק מותקן כולל של כ 600 מגה וואט.

שיתוף ברשתות חברתיות