הכשרת סטודנטים במקצועות טכנולוגיים במכללה הטכנולוגית באר שבע

2021-05-06

כחלק מהתכנית להכשרת הנדסאים, אסם-נסטלה מסייעת לשילוב מהיר של סטודנטים בתעשייה

 

עולם העבודה משתנה באופן מהיר, והעובדים נדרשים כיום להתעדכן באופן תמידי בשינויים המתרחשים בשוק העבודה, עם סביבות עבודה המשולבות בטכנולוגיות חדישות. כדי להכשיר עובדים שיהיו מסוגלים להתאים עצמם לסביבת עבודה משתנה, 'אסם-נסטלה' החלה בהכשרת עובדים במסגרת "התכנית הלאומית להכשרת הנדסאים" ובתוך כך משתפת פעולה עם המכללה הטכנולוגית באר שבע בהכשרת סטודנטים במקצועות טכנולוגיים הנדרשים כיום בתעשייה. מטרת התכנית לעדכן, לבסס ולמסד מסלולי הכשרות טכנולוגיות עדכניות המותאמות לימינו ולשילוב מהיר של סטודנטים במקצועות טכנולוגיים נדרשים בתעשייה.

במסגרת התוכנית הנדסאים, אשר באים ללא הכשרה ומקצוע, יכולים להשתלב בעבודה במגוון תחומים בשכר, בתעשייה בה הם אמורים להשתלב בעתיד, זאת במקביל ללימודיהם. המסלול מקנה ללומדים ניסיון מעשי, מחזק אותם במהלך חיפוש עבודה בעתיד, ואף יאפשר להם להשתלב במקום העבודה שבו ביצעו את ההתנסות.

'אסם-נסטלה' לוקחת חלק פעיל בתהליך ההכשרה והלמידה של הסטודנטים, כך שמהנדסים מהחברה היו שותפים בבניית הסילבוס ואישורו, כשבזמן ההתמחות החברה דואגת להעניק למתמחים את ההכשרה הטובה ביותר בעזרת ליווי וחניכה שוטפים של מנהלים, תוך אפשרות להתקדם ולהתפתח במקום בו נקלטו. במחזור הראשון גייסה 'אסם-נסטלה' כ-24 סטודנטים ממגוון רחב של אוניברסיטאות ומכללות, ביניהן המכללה הטכנולוגית באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון, הבין תחומי הרצליה ומכללת ספיר, והם כבר השתלבו ביחידות השונות של החברה, כשהיעד השנתי הוא גיוס של כ-100 מתמחים.

תוכנית המתמחים של 'אסם-נסטלה' מהווה חלק מפרויקט מתמחים גלובלי של חברת 'נסטלה' העולמית, במסגרתה מועסקים מתמחים רבים באתרי 'נסטלה' ברחבי העולם.  הסטודנטים מתמחים במגוון רחב של נושאים, כגון  אסטרטגיה דיגיטלית, הנדסה תעשייה וניהול, הנדסת מכונות, כימיה, כלכלה, מנהל עסקים, מדעי המזון, חשבונאות, פסיכולוגיה, שיווק ותקשורת. ההתמחות נעשית בשיתוף פעולה עם מגוון מוסדות חינוך, כאמור ביניהן המכללה הטכנולוגית באר שבע.

"התכנית הלאומית להכשרת הנדסאים", בה 'אסם-נסטלה' לוקחת חלק והמדינה משתתפת במימונה, משותפת למשרד העבודה, מה”ט – המכון הממשלתי להכשרות טכנולוגיות ומדע, הג'וינט, קרן עזריאלי ועמותת צורים. המחזור הראשון של הלימודים החל באוקטובר האחרון, כשבכל שנה ייפתח מחזור חדש בחודש אוקטובר. הכשרת הסטודנטים אורכת כשנתיים כשהקבלה להתמחות מחייבת את הסטודנטים לעבור ראיונות כמו כל עובד מן המניין.  הלימודים מתקיימים תוך שילוב הסטודנטים כעובדים במפעלים עצמם ויישום טקטיקות עבודה שונות תוך מתן ידע תיאורטי.  רק לאחרונה נקלטו מספר סטודנטים מהמכללה הטכנולוגית באר שבע במפעל 'אסם-נסטלה' בשדרות ובמפעל סלטי צבר בקרית גת.

לדברי פנחס קימלמן המשנה למנכ"ל למשאבי אנוש: "שוק העבודה משתנה באופן מהיר, ואנחנו מאמינים שיש לשלב במפעלים השונים אנשי עשייה. הלימודים נועדו להעניק השכלה והכשרה מתאימה, תוך שילוב האנשים המיומנים ביותר עם יכולות להשתלב בעולם הנדסת המכונות והנדסת כימיה. הודות לשיתופי הפעולה השונים, בנינו את מערכת השעות כך שתאפשר לסטודנטים העובדים לשלב לימודים ועבודה, תכנון שלב ההתמחות המעשית במפעלים, הקצאת משאבים מיוחדים לצורך תמיכה בסטודנטים, וכמובן איתור איכותי של מועמדים מתאימים". קימלמן הוסיף כי " לאסם-נסטלה יש 8 מפעלים בפריסה ארצית, הנמצאים בחזית הטכנולוגית של עולם המזון ומבוססים על הידע והטכנולוגיה של נסטלה, חברת המזון המובילה בעולם. כחלק מהחזון שלנו אנו רואים חשיבות עליונה לקלוט את דור העתיד של התעשייה הישראלית, שישתלבו באסם-נסטלה כבית לצמוח בו."

לדברי יעקב דור, המשנה למנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע: "המכללה מהווה פלטפורמה מדהימה להפיכת הצעירים לאנשי מקצוע המניעים את כל גלגלי התעשייה. המכללה מאפשרת לצעירים וצעירות לרכוש השכלה טכנולוגית איכותית תוך ביצוע התנסות מעשית במהלך הלימודים, מה שמאפשר ביתר קלות את שילובם של הסטודנטים בשוק העבודה ובתעשייה. למכללה קשר הדוק עם חברת 'אסם-נסטלה' ולאורך שנים הכשירה המכללה הרבה הנדסאים שעובדים בחברה. המכללה גאה שבזכות רכישת תואר מקצועי מתאפשר לבוגר לקבל את כרטיס הכניסה לתעשייה".

שיתוף ברשתות חברתיות