תרומה והצלת מזון

מקדמים את הביטחון התזונתי בישראל באמצעות הצלת עודפי מזון ותמיכה בארגונים חברתיים.

אסם

במסגרת פעילותנו למען הקהילה בחרנו להתמקד בנושא הביטחון התזונתי, אשר עולה בקנה אחד עם הפעילות העסקית שלנו. מדיניות התרומות של אסם-נסטלה מתמקדת בצמצום בעיית חוסר הביטחון התזונתי, ואנחנו משקיעים משאבים רבים בתמיכה בבתי תמחוי ובעמותות המסייעות למשפחות מעוטות יכולות. 

הצלת עודפי מזון מהווה את אחד הנדבכים החשובים בפעילותנו לקידום הביטחון התזונתי. עם השנים, גיבשנו ואימצנו מודל שמטרתו לוודא כי מזון ראוי לצריכה לא יגיע להשמדה. המודל מהווה חלק בלתי נפרד מתפיסתנו, השואפת להגיע לאפס בזבוז, והוא משפיע באופן ניכר על תהליכי העבודה והמשאבים המושקעים לאורך השרשרת הלוגיסטית שלנו.

אנחנו גאים לומר כי היום, אין באסם-נסטלה מזון ראוי לצריכה המגיע להשמדה. 

השותף העיקרי שלנו בתחום קידום הביטחון התזונתי הוא ארגון ״לתת״, שפועל לצמצום העוני ולסיוע לאוכלוסיות במצוקה מכל המגזרים, על בסיס שוויון וערבות הדדית. בנוסף, אנחנו תומכים באופן קבוע בארגונים חברתיים ודואגים לקיים עימם שיתוף פעולה ארוך טווח:

  • אלו״ט (בית לאה רבין) - האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, פועלת לקידום זכויותיהם של עשרות אלפי אנשים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, מלווה ותומכת בבני משפחותיהם. שיתוף הפעולה עם העמותה החל בשנת 2009. 

  • עוגן לחיים - עמותה אשר שמה לה למטרה לשלב בני נוער הנמצאים במצוקה ובסיכון גבוה בחברה הישראלית ולהביא אותם לדפוסי התנהגות נורמטיביים וערכיים. שיתוף הפעולה החל בשנת 2010. 

  • עמותת על״ם - עמותה המספקת מענה לבני נוער הנמצאים במצבי סיכון שונים: נשירה ממסגרות לימודיות, קשיי קליטה, בעיות משפחתיות, חשיפה והתמכרות לסמים ואלכוהול, אלימות, ניצול מיני ועוד. שיתוף הפעולה עימם החל בשנת 2007.

  • אלי״ע - עמותה המקדמת תינוקות, פעוטות וילדים מגיל חצי שנה ועד גיל שש אשר סובלים מעיוורון או לקויות ראייה. ילדי העמותה זוכים לקשת רחבה של טיפולים, פעילויות ותכניות ייעודיות, שנועדו להכין אותם לשילוב בחינוך הרגיל ובחברה. שיתוף הפעולה החל בשנת 2007. 

  • אהבת חסד בארץ הקודש - עמותה הפועלת למעלה מעשרים שנה בעזרה למשפחות וליחידים ובהוצאתם ממעגל המצוקה באמצעות מנעד מקיף של תוכניות סיוע בכל תחומי הרווחה.

  • בית הגלגלים - ארגון לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, המקיים מסגרת רציפה לחניכים מגיל 9, מסייע להם לרכוש מיומנויות חברתיות ואישיות ומקדם את השתתפותם בכל מעגלי החברה. שיתוף הפעולה החל בשנת 2019. 

שיתוף ברשתות חברתיות

עוד תוכן שיכול לעניין אותך

קהילות

שיתוף פעולה עם מאפיית "ילדודס" בקריית גת 

המאפייה הוקמה כפרויקט ייחודי שמלמד את הילדים את רזי האפייה של לחמים ועוגיות מקמח מלא ונבט חיטה, ואת עבודת האריזה, השיווק והמכירה. 

קהילות

שיתוף פעולה לעידוד תעסוקה במגזר הערבי

אסם-נסטלה משתפת פעולה עם ארגון קו אימפקט במטרה לקחת חלק ביצירת הזדמנויות עסוקה לעובדים מהחברה הערבית, בכדי לשמור על אופיה של אסם-נסטלה כארגון מגוון הרואה בעובדיו כמפתח להצלחתו.

קהילות

גלובסקול

העברת קורס דיגיטלי לעסקים בתחום המזון להתמודדות עם משבר הקורונה.