למה כל כך חשוב לקיים ארוחות משפחתיות?

ארוחת ערב משפחתית מהווה הפסקה נעימה, המאפשרת להירגע מהלחץ של היומיום ולהפריד בין העבודה לבית.

ארוחה משותפת מאפשרת לחלוק את חוויות היום בין בני המשפחה, להוות דוגמא לתקשורת נכונה לילדים ולבסס את הרגלי התזונה שלהם. בארוחות אלו חלק מתפקיד ההורים הוא להגיש מזונות מזינים ומגוונים, וכמובן לשמש דוגמא אישית לאכילה נכונה ללא הסחות דעת. בנוסף, ארוחה משפחתית זו דרך נהדרת לחשוף את הילדים למזונות חדשים ומעניינים ולהתנסות במזונות שטרם טעמו, בדרכים חדשות ושונות.

במחקרים על ארוחות משפחתית, נמצא כי ילדים האוכלים ארוחת ערב משפחתית משותפת ומסודרת, פיתחו הרגלי אכילה נכונים יותר בבגרותם.

גישות פסיכולוגיות וחינוכיות שונות, גורסות כי השתתפות הילדים בארוחת ערב ובהכנתה, מסייעת להתפתחות היכולת העצמאית, הדימוי העצמי והיכולות החברתיות. השתדלו לתת להם משימות קלות כמו עריכת השולחן או פינויו ביחד אתכם ואל תשכחו לשבח אותם על ביצוען.

ככל שתקפידו על שגרה של ארוחות משפחתיות, תגלו שגם הילדים השתקנים יותר משתפים פעולה ותורמים לשיחה המשפחתית וכמובן, תוך כך, לומדים לבטא עצמם מילולית ולתקשר גם עם אנשים אחרים בחייהם.

מחקרים שבוצעו בארצות הברית הראו שדווקא לבני הנוער שנחשבים מנותקים מהמשפחה, היוותה ארוחת הערב המשותפת גורם חשוב מאוד בחייהם. רוב בני הנוער שנשאלו על הנושא באותו המחקר, ענו שהם מאוד מעוניינים להשתתף בארוחת הערב המשפחתית. לילדים הצעירים יותר במשפחה, ארוחת ערב משפחתית מהווה עוגן חשוב בסדר היום. עוגנים כאלו תורמים לתחושת הביטחון והרוגע של בני הגיל הרך.

לסיכום, אין ספק שהיתרונות של ארוחה משפחתית משמעותיות מאוד מההיבט התזונתי אך לא רק, ולכן רצוי לעודד ארוחות משפחתיות לפחות 5 פעמים בשבוע. הארוחות לא חייבות לכלול את כל בני המשפחה. גם אם אחד מבני המשפחה אינו נמצא בבית באותו הזמן, עדיין חשוב לשמור על המסורת.

שיתוף ברשתות חברתיות

עוד על תזונה

כך תרכיבו לכם ארוחת בוקר בריאה ומזינה

ארוחת הבוקר הינה ארוחה חשובה במיוחד, ומסייעת לשיפור תפקודי הגוף והמוח: היא מחזקת את גופנו,…

המשך קריאה

קטניות – בשלל צבעים, צורות והמון יתרונות

הקטניות שייכות למשפחת צמחים מגוונת ורחבה שאת כל חבריה מאפיין תרמיל (legum), המכיל זרעים בעלי ערך…

המשך קריאה

תפריט מגוון ומאוזן לאורח חיים בריא

קצב החיים המהיר של חיינו והשילוב בין עבודה וקריירה, חיי משפחה, חיי חברה ופנאי, מעלה המון שאלות…

המשך קריאה