קידום תזונה מהצומח

לגדל קילו בשר לאכילה דורש השקעה של 7 קילו דגנים ו-12 אלף ליטר של מים. זה פי 40 מכל גידול צמחי.

תזונה המבוססת על חלבון מן הצומח כבר מזמן אינה שייכת רק לצמחונים וטבעונים. אנשים רבים ברחבי העולם ובישראל אימצו אורח חיים של FLEXITARIAN – חצימחונים. כלומר, בוחרים לשלב פחות מזון מן החי בתזונה שלהם ומחפשים חלבון אלטרנטיבי. מגפת הקורונה חיזקה מגמה זו, ואנו עדים למגמה חדשה שהתפתחה - תזונה בת קיימא. מדובר בתזונה המיטיבה עם האדם ועם כדור הארץ ומתאפיינת בצמצום צריכת מזונות מן החי וצריכה של מזונות מהצומח, כמו קטניות. למעלה מ-44% מהאמריקאים, 65% מהאירופאים, 42% מהסינים, ו- 30% מהישראלים כבר הצהירו כי הם מפחיתים אכילת בשר, עוף ודגים מתוך רצון לשמור על קיימות הפלנטה, בריאות או מסיבות אמוציונאליות. מזון מהצומח מביא ירקות וקטניות כמנת חלבון למרכז הצלחת, ולכן מפחית את הצורך בייצור בשר. לגדל קילו בשר לאכילה דורש השקעה של 7 קילו דגנים ו-12 אלף ליטר של מים. זה פי 40 מכל גידול צמחי. 

החזון של אסם-נסטלה בתחום התזונה מהצומח החל עם הקמת 'טבעול' לפני 36 שנה, וייצור ושיווק מגוון פתרונות  טעימים ומזינים, המבוססים על ירקות וקטניות, עשירים בחלבון ומכילים רכיבים איכותיים המהווים תחליף למנה בשרית ומקור לברזל ול-B12, ביניהם חזה עוף צמחוני, קציצות עשירות בירקות ובקטניות, טחון מהצומח וההמבורגר העסיסי והבשרני של סנסיישנל. להמבורגר הזה יש השפעה סביבתית נמוכה יותר מאשר המבורגר בקר רגיל - דורש 80% פחות שימוש בקרקע ויוצר 75% פחות פליטת פחמן. 

כמו כן, בשנת 2021 צוות הפיתוח הישראלי של אסם-נסטלה פיתח טונה מן הצומח שמיוצרת בישראל ומשווקת בשווקים רבים בעולם. הפיתוח החדשני נקרא VUNA והוא עשוי מחלבון מן הצומח (חלבון סויה וחלבון אפונה) ובעל טעם, עסיסיות ומרקם של טונה. הערכים התזונתיים של VUNA דומים לאלה של הטונה, והוא מהווה מקור חשוב לחלבון עבור  אלה המעדיפים להפחית או להימנע מצריכת חלבון מן החי. בשלב ראשון, המוצר משווק בישראל בשוק המקצועי (מסעדות, בתי קפה ועוד). 

במקביל, אנחנו ממשיכים לחפש אחר אלטרנטיבות חדשניות ומעבדות המחקר שלנו ממשיכות לשפר את היצע המוצרים מהצומח, בכדי לסייע לצרכנים שמעוניינים להפחית את צריכת המוצרים מהחי. 
 

שיתוף ברשתות חברתיות

עוד תוכן שיכול לעניין אותך

סביבה

נסטלה מתחייבת: ביצים ללא כלובים עד לשנת 2025

במסגרת הייעוד של נסטלה, שומרים גם על רווחתם של בעלי החיים

סביבה

Regeneration: המחויבות שלנו לעתיד הסביבה

כחלק ממאמצינו לקדם עתיד טוב יותר עבור יחידים ומשפחות ועבור הסביבה שלנו, אנו פועלים לבסס מערכות לייצור מזון שמשקמות ומחדשות את הסביבה שבהן הן פועלות.

סביבה

הדרך שלנו לאפס פליטות - Net Zero

ההתמודדות עם שינויי האקלים לא יכולה לחכות, גם אנחנו לא!